2011. április 22., péntek

Banános csoki golyók - így csináld

Egyszer, réges-régen egy messzi-messzi időpontban készítettem valamit, aminek a receptjét nem osztottam meg csupán a képét tettem közzé. Akkor kértétek a receptet és én most a második gyártás után megadom. Íme.

Megjegyzés: gyurmázásra is módfelett alkalmas. A tegnapi kitalálós alanya is ebből az anyagból született. És míg én bőszen fotóztam, addig Zs és A ügynök serényen formázott. Álom munkamegosztás.



Hozzávalók egy csomó golyóhoz:


15 dkg darált keksz - 100g/73g CH
2 érett banán - 100G/24,2G CH
5 dkg vaj
2 ek. cukrozatlan kakaópor
1 tábla étcsokoládé - 54%-os étcsokiban (cukormentes) 100g/47g CH

A vándor hozzávalók:

fahéj
kókuszreszelék
tonka bab
vanília
...



Elkészítés:


1, a banánokat egy villával törjük össze villával míg teljesen pépes nem lesz.
2, a banánhoz adjuk hozzá a kedvünk szerint való fűszert, de ne essünk túlzásba a mennyiséggel. Utólag még mindig adhatunk a tésztához, ha kevésnek találunk valamit.
3, a vajat kicsit olvasszuk meg a mikróban, de ne folyjon. Öntsük a darált kekszhez és gyúrjuk össze, amíg össze nem áll a tészta egyneművé.
4, A kekszes masszához adjuk hozzá a banánosat és gyúrjuk össze az egészet. A lényeg, hogy ne legyen folyós, hanem egynemű és inkább félkemény. Ha véletlen teljesen megolvadt a vaj, akkor kicsit tegyük félre dermedni, mert a kezünkkel is csak tovább fűtjük.
5, adjuk a tésztához a cukrozatlan kakaóport. Minél kevesebbet teszünk bele, annál márványosabb lesz a tészta.
6, kezdjünk el golyókat formázni vagy bármely más alakokat. Minden gyereknek és gyermeteg felnőttnek jó mulatság.



7
, mikróban 1 perc alatt olvasszuk fel a csokoládét egy üvegtálban egy kis olajjal (spórolunk a gázzal) és egy teáskanál segítségével csurgassuk-spricceljük rá a kívánt csokimennyiséget a golyókra.

Vigyázat, gyorsan fogy!



Tipp1
: cukrot nem tettem bele, mert anélkül is tökéletes az íze az érett banánoknak hála, de ha szeretnétek 1-2 ek. mehet bele (csak nem igényli)

Tipp2: csoki nélkül a tetején is isteni, de vele mennyei



Tipp3
: hűtőben 2-3 napig biztosan eláll. Utána? Nem maradt tesztalany annyi ideig.



TIPP4:
Figyelem cukrosok! Ez nem egy könnyű desszert. Ezért 1-2 mini golyónál több nem ajánlott fogyasztásra naponta!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése